07733551505 - 02144037891

خانه » اخبار » ظرفیت دریافت گاز پالایشگاه فجرجم از پارس جنوبی ٢ برابر می شود

ظرفیت دریافت گاز پالایشگاه فجرجم از پارس جنوبی ٢ برابر می شود

Untitled3

ظرفیت دریافت گاز پالایشگاه فجرجم از میدان مشترک پارس جنوبی با ایجاد تاسیسات و تجهیزات جدید دوبرابر می شود.

 رئیس امور بازرسی فنی شرکت پالایش گاز فجرجم در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پروژه دریافت ۵٠ میلیون مترمکعب گاز پارس جنوبی از سوی این پالایشگاه بعنوان یک پروژه ملی و حیاتی، همواره از طرف شرکت ملی گاز ایران مورد تاکید قرار گرفته و اقدامات مربوط به آن نیز به خوبی در حال اجراست.

سید مهدی موسویان فرد افزود: این پروژه با هدف تامین بخشی از خوراک مورد نیاز پالایشگاه فجرجم از میدان مشترک پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته تا با کاهش دریافت گاز از حوزه های نار و کنگان، امکان جایگزینی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون مطالعات اولیه این پروژه از سوی شرکتهای مشاور در سه بخش اصلی بازرسی فنی، مهندسی فرآیند و اچ اس ایی در دست انجام است.

 موسویان، نقش مهم واحد بازرسی فنی در این پروژه را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: با توجه به پروژه تغییر خوراک پالایشگاه و استفاده از گاز میدان پارس جنوبی که بسیار ترش تر از خوراک فعلی پالایشگاه است، لازم بود که کارایی تاسیسات موجود در محیط جدید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این فعالیتمدت هاست از سوی تیمی از کارشناسان بازرسی فنی در حال انجام است و بررسی حساسیت مواد اولیه به ترکهای SSC، HIC، SOHIC، ASCC و… ، میزان تغییرات نرخ خوردگی با توجه به تغییر خوراک نیز از موضوعاتی بشمار می رود که این کارشناسان بر روی آنها کار می کنند.

وی تاکید کرد: واحد بازرسی فنی در این پروژه میزان خوردگی فعلی و طول عمر باقی مانده با شرایط فعلی و تغییر خوراک پالایشگاه را به خوبی مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.موسویان ادامه داد: مشخص کردن اصلاحات احتمالی مورد نیاز برای دریافت خوراک جدید بعد از تحلیل نتایج و انجام Fitness for service) FFS)  نیز در پایان ارزیابیهای این واحد در بازرسی فنی صورت خواهد گرفت.